railaThe Standard newspaper on Thursday published an apology to CORD leader Raila Odinga over a defamatory story the media house published linking him to the troubles facing national carrier Kenya Airways (KQ).

According to the report, Astral Aviation Limited (AAL) that is associated with Raila had overcharged the carrier of Sh400 Million accumulated from 2006 to 2015.

The apology comes days after Raila Odinga, through Mwangi & Co Advocates, demanded an immediate apology and retraction of the article with the headline ‘Former PM named in KQ cargo saga.’

“We are instructed to demand retraction of the headline and an apology to our client published with the same prominence that you granted the defamatory statement. We have instructions to commence proceedings against the writer and publisher within seven days if the said retraction and apology are not made,” read the warning letter.

In its apology, Standard ‘regrets any embarrassment caused to Raila Odinga.’

“We refer to the article carried in The Standard on Sunday with the headlines ‘Former PM named in KQ cargo saga’ on the front page and ‘Raila named in questionable winding up of KQ’s profitable cargo arm’ on pages 4 and 5 of the same edition. We regret any embarrassment caused to Raila Odinga out of the impression created by the headlines that he had been named and had a role in the closure of Kenya Airways cargo business. Accordingly, we apologise to Raila Odinga,” reads the apology.

apology